Kansere Karşı Diyet
Fransa'daki Uluslararası Kanser Araştırmaları Enstitüsü'nün araştırma bulguları, bazı sebze ve meyvelerle yapılan diyetin belli kanser türlerine karşı etkili olduğunu ortaya koydu.
Fransa'nın saygın gazetelerinden Le Figaro'nun haftalık dergisi, bilimadamlarının araştırmalarına dayanarak, kansere karşı nasıl diyet uygulanacağını ve kanser tedavisinde umut ışığı olan "10 yeni silah"ı açıkladı. Le Figaro, Fransa'daki Uluslararası Kanser Araştırmaları Enstitüsü'nün yayınladığı son raporu kapak konusu yaptı. Buna göre; her sebze ve meyve belli bir kanser türünü önlüyor.
Tıbbın geldiği son noktada kansere yakalanan her iki kişiden biri kurtarılıyor. Uzmanlara göre; her öğün, sebze ve meyve ağırlıklı beslenenler, kansere yakalanma riskini yarıyarıya azaltıyor.
Uzmanlar çoğu sebzenin çiğ ya da turfanda yenmesinin kansere karşı daha etkili olduğu görüşünde birleşiyor.
Sebze ve meyvelerin yararının sırrı henüz tam olarak tespit edilememekle birlikte, bazılarının belli kanser türlerine karşı etkili oldukları laboratuvar deneylerinde kesinleşti. Verilere göre kanser vakalarının üçte biri bilinçsiz beslenme sonucu ortaya çıkıyor. 15 yıldır besinlerin koruyucu etkisi üzerinde bilimadamları tarafından yapılan araştırmaları değerlendiren Fransız Profesör Elio Riboli, "Yüzlerce besin türü arasından sadece 20'sinin yararını saptanabildi" diyor. Özellikle meyve, sebze, soğan ve ceviz türü besinler içerdikleri maddelerle kansere zemin hazırlayan zehirli maddelerin vücuttan atılmasını sağlıyor.
Lifli besinlerin sindirim sisteminde ortaya çıkan kanser türlerine karşı etkili olduğu tespit edildi. E ve C vitaminlerinin kanser üzerindeki etkisi de diğer vitaminlere göre fazla.
|